Últimes noticies

El comunicòleg Héctor Borrat rep el Premi Extraordinari de Comunicació Blanquerna 2012

El comunicòleg i professor de Periodisme, Dr. Héctor Borrat, ha rebut avui a Barcelona, el Premi Extraordinari de Comunicació Blanquerna 2012 –concedit per l’Equip Directiu de la Facultat de Comunicació Blanquerna- en reconeixement a la seva trajectòria professional i acadèmica.

 Borrat –nascut a l’Uruguai fa 84 anys però que viu a Catalunya des del 1976- ha estat mestre de periodistes i de generacions de periodistes que han estudiat a les facultats de periodisme de la UAB i la URL des de finals dels any 70 del segle passat.

 

Aquest guardó  s’ha lliurat en el marc de l’acte de cloenda  de la 18a edició de les Jornades de Comunicació Blanquerna que ha organitzat la Facultat de Comunicació Blanquerna els dies 13, 14 i 15 de març sota l’encapçalament “Més per menys! Comunicar en un món low cost

 L’acte ha estat presentat pel professor de la Facultat de Comunicació Blanquerna i director adjunt d’El Periódico de CatalunyaAlbert Sáez, i el degà d’aquest centre, Josep Maria Carbonell.

 Albert Sáez ha glossat el perfil humà i intel·lectual d’Héctor Borrat a qui ha qualificat de “persona i professor extraordinaris” i “mestre de periodistes”.

 

Perfil d’Héctor Borrat

 

Font: Blanquerna Comunicació

 

 

Joves corresponsals a l’Àfrica reivindiquen el reporterisme enfront el periodisme ‘low cost’

Exalumnes de la Facultat de Comunicació Blanquerna que han estat o són corresponsals i reporters al continent africà han reivindicat el reporterisme i el periodisme de profunditat davant els productes low cost.

 

Per a Álvaro Corcuera (El País), es pot fer periodisme amb pocs recursos però això va en detriment de la qualitat del producte i ha criticat que hi hagi mitjans de comunicació que tot i tenir beneficis estiguin portant a terme retallades.

 

En una taula rodona en el mac de les Jornades de Comunicació Blanquerna, els també exalumnes Gemma Parellada i Medir Plandolit -aquest últim excorresponsal de TV3 al Magrib- també han lamentat aquesta precarització de la professió tot i que han instat els futurs professionals a tenir ganes per tirar endavant i aprofitar totes les oportunitats malgrat els entrebancs.

 

Font: Blanquerna Comunicació

 

Medir Plandolit, Gemma Perallada i Álvaro Corcuera
Medir Plandolit, Gemma Perallada i Álvaro Corcuera

Una campanya publicitària de la TPS sobre la rehabilitació de presos costa un 1% del preu real

El responsable de comunicació de la Taula de Participació Social (TPS) a Catalunya, Miquel Pongiluppi, ha presentat aquest matí a la Facultat de Comunicació Blanquerna la campanya publicitària “Obrim la porta a la rehabilitació”,  destinada a donar a conèixer a la societat els programes de rehabilitació a les presons, que s’ha dut a terme amb un autèntic preu baix cost: tan sols un 1% del que seria el seu preu real. Pongiluppi ha subratllat que la rehabilitació ben aplicada redueix la reincidència en un 12%.

 

 Amb la campanya “Obrim la porta a la rehabilitació”, seegons Philipp Furst, de l’agència Zenithmedia, s’ha aconseguit un èxit un canvi d’actitud en la societat perquè s’ha fet entendre al públic que més presó i més condemnes no es tradueix amb més seguretat i que el camí passa per més rehabilitació i reinserció. En aquest sentit, Furst ha donat aquesta dada:  el cost diari per persona empresonada a Catalunya està en 85 euros, mentre que el cost per la rehabilitació està en els 35.

 

 Durant la taula rodona, que s’ha celebrat en el marc de les Jornades de Comunicació Blanquerna, s’ha explicat aquesta acció publicitària low cost pel cost econòmic que ha tingut la seva realització i producció com també per l’efecte que tindrà en el cost econòmic social. És a dir, la TPS s’encarrega de convèncer a la societat que calen més serveis de rehabilitació a les presons, ja que això donaria peu a una millor integració de les persones que han comès un delicte i a més a més, suposaria un estalvi econòmic ja que no haurien d’estar tan temps a les presons.  

 

La campanya, que s’ha tirat endavant amb un cost inferior a l’1% del seu cost real, ha defensat que la seguretat social no s’aconsegueix a base de més anys de presó. “Les condemnes més llargues porten a desmoralitzar a les persones i fan que reincideixin. Això genera un cost addicional i social més alt”, ha defensat Pongiluppi, que ha afegit: “Busquem pagar menys i tenir més seguretat ciutadana, busquem low cost per high service”.

 

 La TPS és un espai de diàleg entre el Departament de Justícia de la Generalitat i 94 entitats del sistema penitenciari de Catalunya. A Catalunya hi ha 12 presons i a cadascuna té instal·lat una TPS, que tenen per objectiu aportar informació, obrir processos de participació, proposar, avaluar i millorar el seu funcionament, i fer estratègies conjuntes per facilitar la difusió de la seva dimensió social i rehabilitadora.

 

Font: Blanquerna Comunicació

 

Héctor Borrat rep avui el Premi Extraordinari de Comunicació Blanquerna 2012

El comunicòleg i professor de Periodisme, Dr. Héctor Borrat, recull avui dijous el Premi Extraordinari de Comunicació Blanquerna 2012 –concedit per l’Equip Directiu de la Facultat de Comunicació Blanquerna- en reconeixement a la seva trajectòria professional i acadèmica, molt especialment per la seva vinculació amb la Facultat de Comunicació Blanquerna. Aquest guardó es lliurarà en el marc de l’acte de cloenda (18.30 hores, Auditori) de la 18ª edició de les Jornades de Comunicació Blanquerna i estarà presentat pel periodista i professor de la Facultat de Comunicació Blanquerna, Albert Sáez.  Aquest acte es podrá seguir en directe perstreaming (s’hi pot accedir mitjançant l’enllaç “Transmissió vídeo en directe” que hi ha al web de les jornades: http://comunicacio.blanquerna.url.edu/jornades/jornades2012)

 

 Héctor Borrat (Montevideo, 1928), és professor convidat a la Facultat de Comunicació Blanquerna des de la seva fundació el 1994. Doctor en Dret i Ciències Socials per la Universidad de la República (Montevideo) i Doctor en Ciècies de la Informació i professor emèrit per la Universitat Autònoma de Barcelona.

 

 Va començar a exercir el periodisme com a redactor d’informatius i crític de cinema a CX10 Radio Ariel. Va ser redactor i membre del Consell de Redacció del seminari Marcha i editor de la revista Víspera fins la cloenda de les dues publicacions per decrets del president Bordaberry.

 Es va exiliar per la pressió de la dictadura militar a l’Uruguai i va arribar a Catalunya on resideix des d’aleshores i on ha estat formador de diferents promocions de periodistes des de Catalunya la dècada dels anys 70 del segle passat.

 

 Col.laborador de la revista El Ciervo, la seva obra publicada inclou, entre altres, 

Terra Incognita,1970, La Croix au Sud, 1970, El Imperio y las iglesias (con Aldo Büntig), 1973, La Svolta,1979, I messaggi e i silenzi, 1984, El periódico, actor político, 1989, Fer Europa, 1993, Os periódicos, protagonistas do post-Maastricht, 1997, Versiones medíáticas de la interacción política, 2003, Periódicos: sistemas complejos, narradores en interacción (con Mar de Fontcuberta), 2006.

 

Héctor Borrat, comunicòleg i professor. Premi Extraordinari Comunicació Blanquerna 2012
Héctor Borrat, comunicòleg i professor. Premi Extraordinari Comunicació Blanquerna 2012

El nou diari digital ‘¡Vamos!’ es presenta a la Facultat com una alternativa al periodisme esportiu actual

El director del diari digital esportiu ¡Vamos!, Alejandro Gaitán, i els sotsdirectors, Anna Gumbau i Víctor Caselles, han presentat avui a la Facultat de Comunicació Blanquerna aquest nou mitjà que vol ser una alternativa al periodisme esportiu d’avui dia”. El diari, segons ells, neix com una aposta pels valors de la imparcialitat i de l’objectivitat. ¡Vamos! vol ser un referent “poliesportiu”,  amb la cobertura informativa d’esports com ara el ciclisme o l’handbol.

 

 En la conferència que ha tingut lloc aquest matí a la Facultat de Comunicació Blanquerna amb motiu de les Jornades de Comunicació Blanquernaels periodistes de ¡Vamos! han explicat com va sorgir aquest projecte dut a terme per uns estudiants de segon de periodisme i quines aspiracions tenen com a mitjà.

 

 Gaitán ha fet especial èmfasis en el paper de les xarxes socials per tal de donar-se a conèixer com a mitjà. El director de ¡Vamos! ha assegurat que  Facebook i Twitter són els punts forts de difusió del diari i el principal factor perquè  el portal rebi aproximadament 1.000 visites diàries.

 ¡Vamos! també s’ha posat com a exemple de mitjà low cost ja que el seu cost anual és de 30 euros per tenir un domini a Internet. A més a més, Caselles ha explicat que els beneficis “mínims” que obté el diari són destinats per millorar les prestacions del mateix.

 

 Gaitán ha aconsellat als alumnes presents a l’aula que lluitin per les seves idees i pels seus projectes tot recordant que ells encara són estudiants de periodisme i que les eines més importants que tenen per tirar endavant un mitjà com ¡Vamos! és “la passió i la il·lusió”.

 

Font: Blanquerna Comunicació

Alejandro Gaitán i Victor Caselles, director i subdirector del diari esportiu on-line "Vamos"
Alejandro Gaitán i Victor Caselles, director i subdirector del diari esportiu on-line "Vamos"

La directora de ‘Metal Magazine’ aposta per l’especialització de la premsa escrita per evitar-ne la desaparició

La directora de Metal Magazine, Yolanda Muelas, ha destacat avui la importància que té per a la supervivència de la premsa escrita diferenciar-se de les altres publicacions en temps de crisi i d’impulsar la creativitat: “Es mantindran les publicacions en paper boniques, que donin importància al contingut i a la forma”, ha assegurat durant una taula rodona en el marc de les Jornades de Comunicació Blanquerna.

 

 Muelas, exalumna de la Facultat de Comunicació Blanquerna, que ha estat acompanyada per Cristina Fallarás, directora de la web literàriasigueleyendo, i per Víctor García, director de Rocket Magazine, ha destacat els canvis que està experimentant el periodisme i ha apostat per l’especialització de la premsa escrita per evitar-ne la desaparició.

 

 Així mateix, Víctor García ha afirmat que “Barcelona és una ciutat de periodistes” i que els mitjans de comunicació estan vivint “una mena de Revolució Industrial”. El director de Rocket Magazine, una revista gratuïta i independent sobre moda i tendències, ha exposat les raons de l’edició en paper: “No vam decidir fer la revista en paper fins que no valgués la pena”.

 

 De la seva banda, la periodista Cristina Fallarás ha explicat el projecte editorial Sigueleyendo,  un web que s’encarrega d’editar obres de diversos autors i a preus baixos. Fallarás ha assegurat que “actualment el periodista ha de lluitar per la veracitat davant la ciutadania que s’informa a través dels seus iguals”. La periodista ha destacat la fusió de la premsa escrita amb la literatura, cosa que suposarà un “retorn a la puresa de la premsa nord-americana dels anys 20”, quan els grans escriptors col·laboraven en la premsa escrita.

Font: Blanquerna Comunicació

 

Jordi Évole: “El periodisme ha de portar problemes i ha de ser incòmode”

El periodista Jord Évole ha rebut aquest dimarts el Premi Blanquerna al Millor Comunicador 2011 en el marc de les 18a edició de les Jornades de Comunicació Blanquerna pel seu programa d’entrevistes Salvados (La Sexta). Després de rebre el premi, Évole ha destacat que “el periodisme ha de portar problemes i ha de ser incòmode”. En aquest context, el periodista ha ressaltat que “a vegades hi ha una imatge una mica deteriorada dels periodistes” i ha assegurat que ho “vol combatre”. A preguntes dels estudiants, Évole ha reconegut que ara mateix votaria en contra de la independència de Catalunya si hi hagués un referèndum.  

 

El periodista i humorista Jordi Évole ha rebut a Barcelona el Premi Blanquerna al Millor Comunicador 2011. A l’acte de lliurament també hi ha participat el degà de la Facultat de Comunicació Blanquerna, Josep Maria Carbonell, acompanyat del periodista Xavier Vinader, qui ha dit que Évole denuncia els abusos, la corrupció, la prepotència i la violència. “Jordi Évole fa un periodisme d’investigació amb noves armes i un nou estil”, ha remarcat.

Évole ha destacat que en periodisme s’ha d’arriscar i no s’ha de tenir por.

 

“El periodisme ha de portar problemes, ha de ser incòmode i quan el convidat se’n va massa content ho has fet malament”, ha explicat a tots els estudiants presents a la sala. De fet, ha manifestat que intenta combatre la imatge una mica deteriorada que hi ha dels periodistes. Ha ressaltat que durant un temps es va patir el periodisme de redacció, en el qual els professionals esperaven que arribes a un comunicat de premsa, però ha assenyalat que gràcies a la nova generació, això s’acabarà perquè “hi ha ganes d’investigar i saber”.

 

El presentador de ‘Salvados’ ha apuntat que el periodisme “‘low cost’ no va en contra del bon periodisme. És una putada perquè es guanyen pocs diners, però no conec a ningú en aquesta professió que s’hagi fet milionari”. “Es poden fer coses excel·lents des del low cost”, ha afegit Vinader.

 

El periodista ha dit que l’entrevista més complicada és quan un polític es tanca i no vol respondre. No li van agradar per exemple les entrevistes que va fer a l’exministre José Blanco o a Joan Laporta que “no li van aportar res”. Per contra, ha deixat clar que haver estat un dia amb Labordeta “va ser un luxe impressionant”.

 

Évole ha manifestat que si només hagués estat un periodista seriós no podria fer les preguntes que fa ara al programa ‘Salvados’. “La ironia a una roda de premsa no és molt ben entesa i acaba en un ‘això no toca’ i en canvi a mi m’ho permeten”, ha recalcat. “He provat diferents gèneres”, ha dit, al temps que ha admès que això li ha permès barrejar gèneres.

 

No, a la independència

“Això no toca”, ha respost Évole quan estudiant li ha preguntat què votaria a un referèndum sobre la independència de Catalunya. “Jo ara mateix” votaria que “no” a la independència, ha assegurat. La pregunta ha vingut arran de les declaracions que va fer l’expresident Jordi Pujol al programa d’Évole manifestant que votaria a favor de la independència de Catalunya si hi hagués un referèndum.

El periodista ha rebut el premi en el marc de la 18a edició de les Jornades de Comunicació Blanquerna, que s’ha inaugurat aquest dimarts i se celebrarà fins dijous a la Facultat de Comunicació Blanquerna (URL) sota el títol ‘Més per menys! Comunicar en un món ‘low cost”. En total tindran lloc 19 taules rodones que analitzaran el futur del periodisme i dels grups de comunicació, les experiències low cost en l’audiovisual i nous formats de producció, les noves formes de creació i finançament de la publicitat fins a la cobertura informativa en temps de crisi amb l’exemple del terratrèmol i posterior tsunami del Japó l’11 de març de l’any passat.

Font: Blanquerna Comunicació

 

Jordi Évole, Premi Blanquerna al Millor Comunicador
Jordi Évole, Premi Blanquerna al Millor Comunicador

El futur del periodisme de “paper”, entreteniment ‘low cost’, la premsa ‘on-line’, els gabinets de comunicació, agències de publicitat ‘low cost’ i l’animació i els videojocs, tem

El futur del periodisme: edicions on line versus paper”, “experiències de programes low cost”, “creativitat anticrisi”, “notícies precuinades i llestes per publicar”, “De la marginalitat a l’èxit: animació i videojoc” i les experiències digitals de ¡Vamos! iMozaika, són els temes protagonistes de demà dimecres, 14 de març, segon dia de les Jornades de Comunicació Blanquerna, que s’estan celebrant des d’avui. Podeu consultar els continguts del programa de demà i dijous o bé al nostre web: http://3punt12.jimdo.com/jornades-blanquerna/agenda-2012/dimecres-14/

El curt català ‘La Gota’, realitzat per exalumnes de la Facultat amb 400 euros, competirà al festival de Clermont-Ferrand

El curtmetratge audiovisual La Gota, produït per exalumnes de la Facultat de Comunicació Blanquerna en col·laboració amb estudiants de l’Escola Superior de cinema i Audiovisuals de Catalunya(ESCAC), i que va tenir un pressupost de 400 euros, competirà al festival de curtmetratges de Clermont-Ferrand després d’haver guanyat fa unes setmanes al festival de Sitges el premi Nova Autoria 2011 a la Millor direcció-realització. Els autors d’aquest curt han donat la notícia en el marc de les Jornades de Comunicació Blanquerna que organitza aquests dies la Facultat de Comunicació Blanquerna.

 

Font: Blanquerna Comunicació

 

Actor: Toni Corbillo
Actor: Toni Corbillo

Vicent Partal titlla de “revolució” la influència de les xarxes socials en el periodisme i augura la desaparació del diari en paper en aquesta dècada

El periodista i director de VilaWeb, Vicent Partal, ha titllat avui de “revolució” la influència de les xarxes socials en el periodisme i ha subratllat que no estem davant d’una “evolució”, sinó d’una “revolució”. En el marc d’una taula rodona “Com finançar la informació de qualitat?” que ha obert la divuitena edició de les Jornades Blanquerna –que organitza fins dijous la Facultat de Comunicació Blanquerna- , Partal ha destacat la contradicció que estiguem en “el millor moment del periodisme” que està coincidint amb “el pitjor moment dels mitjans”.

 

 No obstant això, ha insistit que aquests futurs periodistes tenen una oportunitat “immillorable” per crear un “nou” periodisme d’acord amb el canvi social sorgit arran de l’aparició de les xarxes socials.  Sobre l’impacte de les noves tecnologies en el periodisme escrit, Partal ha arribat a augurar la desaparició del diari en paper abans que s’acabi la dècada actual.

 

Així mateix, el director de Vilaweb ha assegurat que s’hauria de redefinir el model dels mitjans començant per la pròpia sostenibilitat dels mitjans i concentrar el focus de la informació, i en aquest sentit ha posat com a exemple el diari digital Politico, especialitzat en política del Congrés dels Estats-Units.

 

D’altra banda,  el periodista i consultor de mitjans, Antoni Maria Piqué, que ha participat en aquesta taula rodona al costat de Partal  ha proposat millorar la disposició a pagar i limitar les retallades dels costos i acostar-se el màxim possible al món digital. Piqué també ha subratllat que és fonamental per la supervivència d’aquests nous mitjans l’aportació econòmica dels visitants, és a dir, pagar per els continguts informatius a Internet.

Font: Blanquerna Comunicació

 

Aroa Conde (agència Crimson): “Ara hem d’anar nosaltres a buscar el client”

Aroa Conde, creativa de l’agència de publicitat Crimson, ha destacat avui durant una taula rodona en el marc de la 18a edició de les Jornades de Comunicació Blanquerna – que s’han inaugurat aquest matí a Barcelona, a la Facultat de Comunicació Blanquerna- que un dels principals canvis en la publicitat avui dia és que “ara hem d’anar nosaltres a buscar el client”. 

 

 Al costat de Conde -que  ha explicat la seva experiència amb Kalise Mallorquina, amb què ha destacat una campanya fer consolidar la marca entre els gelats estatals- també han intervingut en aquesta taula rodona titulada “En el pot petit hi ha la bona confitura” dos exalumnes més de la Facultat de Comunicació Blanquerna, concretament Robert Bonada i Xavier Fustagueras, que han explicat les seves experiències en el món de la publicitat.

 

Robert Bonada és actualment director de comptes de gran consum de l’agència Publifilms a Madrid, i ha destacat el procés d’adaptació que l’agència catalana ha hagut d’assumir durant els 25 anys d’història.  Des del Street Marketing fins als Roadshows, l’empresa s’ha adaptat als nous temps, però sent fidels a la línia empresarial: “Estem especialitzats en productes d’alimentació”, ha assegurat.

 

 D’altra banda, el responsable del departament de màrqueting de l’ACB de Bàsquet,  Xavier Fustagueras, ha explicat el canvi que suposa treballar per una empresa important i  reconeguda com és el cas de l’ACB.

 Font: Blanquerna Comunicació

 

Xavier Fustagueras, departament de Marketing de l'ACB.
Xavier Fustagueras, departament de Marketing de l'ACB.

Jordi Évole, la cobertura informativa del terratremòl del Japó un any després i les noves formes de finançament de la comunicació i la publicitat, inauguren les 18es Jornades de Comunicació

El periodista i humorista Jordi Évole rebrà demà dimarts 13 de març, el Premi Blanquerna al Millor Comunicador 2011 pel seu programa d’entrevistes Salvados (La Sexta), en un acte que se celebrarà a les 20.30 hores, a l’Auditori. En l’acte de lliurament també participarà el degà de la Facultat de Comunicació Blanquerna, Josep Maria Carbonell, acompanyat del periodista Xavier Vinader.

 Aquest serà un dels actes que se celebraran demà en el primer dels tres dies de la 18a edició de les Jornades de Comunicació Blanquerna, que amb el títol “Més per menys! Comunicar en un món low cost” s’inauguren demà i que com a actes (consulteu programa) principals demà dimarts es debatrà com finançar la informació de qualitat, el “low size” en la publicitat, les noves formes de finançament en el màrqueting i la distribució audiovisuals, la solidaritat i el compromís en la societat “low cost” i la cobertura informativa del terratrèmol i posterior tsunami ara fa un any al Japó.

 

XVIII Edició de les Jornades de Comunicació Blanquerna
XVIII Edició de les Jornades de Comunicació Blanquerna

Jordi Évole rebrà dimarts el Premi Millor Comunicador 2012 per "Salvados"

9 de març. Blanquerna Comunicació

El periodista i humorista Jordi Évole rebrà dimarts que ve, 13 de març, el Premi Blanquerna al Millor Comunicador 2012 pel seu programa d’entrevistes Salvados (La Sexta), en un acte que se celebrarà a les 20.30 hores, a l’Auditori. En l’acte de lliurament també participarà el degà de la Facultat de Comunicació Blanquerna, Josep Maria Carbonell, acompanyat del periodista Xavier Vinader.

 

Jordi Évole, Premi Blanquerna al Millor Comunicador 2012.
Jordi Évole, Premi Blanquerna al Millor Comunicador 2012.