Experiències publicitàries

Març 13, 2012

 

Tres publicistes han explicat la seva experiència en la conferència “En el pot petit hi ha la bona confitura”, començant per en Robert Bonada membre d’una empresa que al llarg de la seva vida ha anat creixent i acabant per una empresa coneguda com l’ACB, en la que com ens ha assegurat en Xavier Fustagueres, també busquen alternatives low cost.


Robert Bonada, director de comptes de gran consum a Publifilms Madrid, ha fet referència a les set etapes a l’hora d’analitzar com evoluciona una agència de publicitat. En primer lloc trobem l’street màrqueting, és a dir, publicitat que trobem pel carrer de manera cridanera, optant també per a les unitats mòbils audiovisuals, diferents maneres de jugar amb la publicitat de les marques. No obstant, Bonada creu que cal deixar enrere velles tècniques i apostar per l’última d’aquestes etapes: street&field màrqueting, que reuneix totes les característiques perquè una marca tingui una bona acceptació entre el públic. “La primera ronda la pago jo”. Ha explicat que es tracta de deixar provar el producte una vegada amb la finalitat d’atraure nous clients.

 

Aroa Conde, en canvi, ha centrat el seu discurs en el canvi de perspectiva que s’ha produït a l’estat espanyol a causa de la crisi econòmica. Des que va començar la crisi, les empreses el primer que han deixat és d’invertir en la seva pròpia promoció, fet que és contraproduent, ja que com assegura la senyora Conde, fa baixar les vendes i per tant fa perdre més diners a les empreses, incomplint amb els objectius inicials. “La clau de l’èxit és diferenciar-se de les coses que s’han fet abans, s’han de crear coses noves, cal ser original”, ha dit Aroa Conde tot acabant el seu discurs.

 

Per finalitzar, en Xavier Fustagueres, membre del departament de màrqueting de l’ACB, ha deixat clar que una gran associació com la seva també ha d’intentar reduir el cost de cada un dels esdeveniments que protagonitza. Naturalment, un espectacle de tanta tirada com és el bàsquet de primer nivell no es pot convertir en low cost, però cal maximitzar beneficis com sigui i, amb uns ingressos publicitaris adequats a una competició d’aquest calibre, és possible. Fustagueres fou el màxim responsable de la campanya de la Copa del Rei de bàsquet, que va tenir lloc a Barcelona el passat mes de febrer. Ell mateix reconeix que: “És espectacular viure un esdeveniment d’aquesta magnitud, sents que tot el que has fet acaba servint per alguna cosa”. 

Autora i fotógrafa: Andrea Gisbert

Xavier Fustagueres
Xavier Fustagueres

Escribir comentario

Comentarios: 0